The Pathfinder Bible Experience este o activitate pe echipe care testează cunoștințele despre anumite secțiuni ale Bibliei.
Participanți: minim clasa a V-a – maxim 19 ani în 20 ianuarie 2025, care sunt:
- exploratori învestiți;
- TLT [Teen Leadership Training] care îndeplinesc condițiile:
- să fie în clasele IX-XII;
- să fie înscriși de un instructor pe platforma LECtin (https://lecweb.web.app/);
- să fie înscriși și să parcurgă programa TLT (https://tineretoltenia.ro/teen-leadership-treaning/);
- să participe la activitățile un club ajutând instructorii de acolo;
Programa de studiu pentru anul 2025 este:
Romani și 1 Corinteni
Înscrieri între 1 și 17 Noiembrie.
Link înscrieri: http://tiny.cc/BEExploratori
Realizarea echipei de activității:
– Fiecare echipă este însoțită de un ”antrenor” care nu joacă (el poate fi: instructor, pastor, părinte, ghid-asistent); ”antrenorul” este persoana care va forma, pregăti și însoții echipa pe toată perioada desfășurării proiectului;
– O echipă este realizată din 3-7 membrii, repartizați astfel: (minim 2 – maxim 6) + 1 rezervă;
– Echipele se formează cu exploratorii din același club. Se pot permite excepții de a forma echipe cu exploratori din două cluburi, dacă aceasta este motivată și comunicată direct lui Gusti (excepția aceasta nu se acceptă acolo unde cluburile nu sunt apropiate, și din aceste cluburi sau format deja alte echipe care participă). De exemplu: dacă la un club sunt 12 exploratori, nu se permit 3 echipe, ci două.
– Componența echipei nu se poate modifica de la o fază la alta a activității (de aceea este nevoie de o rezervă, care să înlocuiască exploratorul care lipsește motivat).
– Fiecare ”antrenor” înscrie echipa lui pe un formular online până în data limită de 17 noiembrie 2024.
Desfășurarea activității:
– Pregătiri preliminare: cu câteva săptămâni înainte, ”antrenorul” realizează cu echipa mai multe teste la temă, își verifică cunoștințele și se pregătesc;
– Activitatea se va desfășura, pentru toate echipele înscrise, în una din bisericile județului de care aparține fiecare, în același timp în toată țara: la aceeași dată și oră exactă. Celor înscriși li se vor comunica detaliile.
– Activitatea se desfășoară pe echipe, realizate din minim 2 membri – maxim 6 membri + 1 rezervă; rezerva trebuie să fie pregătită și activă (rezerva poate lua locul unui membru al echipei: la pauza dintre întrebări sau în cazul unei îmbolnăviri ale unui membru al echipei); un membru al acestei echipe va fi ”căpitanul de echipă”, rolul lui este acela de a asculta sfaturile echipei și de a decide ce răspuns va fi scris pe foaia de răspuns.
– Cu ocazia desfășurării activității, ”antrenori” vor fi repartizați la alte echipe decât echipa cu care s-a înscris. Acest ”antrenor” va puncta echipa unde a fost repartizat. Echipa are dreptul să conteste punctajul acordat, prin intermediul ”căpitanului de echipă”, urmând ca foaia cu răspunsul lor să fie înaintată – unui juriu care va decide punctajul care li se va acorda. Juriul este format din 3-5 membri aleși dintre: liderii de zonă, coordonatori locali și responsabili de la conferință.
– Timpul pentru desfășurarea activității este în medie de 60-180 minute.
– La fiecare fază a activității, obligatoriu toți participanții trebuie să fie îmbrăcați cu uniforma de tip A completă (cămașă albă cu embleme, pantalon sau fustă neagră, diagonală, cravata explo); Echipa care nu are echipament corespunzător va fi descalificată.
Etape pentru desfășurare:
ZONĂ = duminică, 19 ianuarie (trebuie să fie minim 2 echipe la acea întâlnire în acea zonă);
CONFERINȚĂ = duminică, 16 februarie, Craiova;
UNIUNE = sâmbătă, 14-16 martie, Stupini, BV
DIVIZIE = sâmbătă, 12 aprilie, Budapesta, (locul exact al desfășurării: Europa Event Centre, https://europaevent.hu)
Toți mentorii înscriși pe grupul de whatsapp vor primi detalii: https://chat.whatsapp.com/ByuLrz4gCPsAQR27WKkPKt
Premiere:
Fiecare membru al echipei va primi câte o insignă cu nivelul câștigat și anul participării, astfel:
– Locul 1: este considerată echipa care obține cel mai mare punctaj, care este considerat ”punctaj de referință” ca ”nota 10” = primește insigna de culoare albastră. Tot pe acest loc se clasează și echipele care acumulează procentajul de 90-100 % din ”punctajul de referință”.
– Locul 2: este ocupat de toate echipele care acumulează procentajul de 80-90% din ”punctajul de referință”. Fiecare membru al echipei primește insigna de culoare roșie.
– Locul 3: este ocupat de toate echipele care au participat la activitate. Fiecare membru al echipei primește insigna de culoare verde.
Locurile 1 și 2 vor putea participa la faza pe conferință.
Echipele care vor câștiga locul 1 la faza națională, pot merge la faza pe divizie doar dacă la faza pe conferință au câștigat locul 1.
Iată cum s-a derulat faza națională din 2023 :
https://www.youtube.com/watch?v=IQqNK-8yIFI&t=2s&ab_channel=BenjaminStan pt Explo
Iată cum s-a derulat faza pe divizie din 2023:
https://youtu.be/7n4cnD7X5E8 pt Licurici