The Pathfinder Bible Experience este un concurs pe echipe care testează cunoștințele despre anumite secțiuni ale Bibliei.
Participanți: minim clasa a V-a – maxim 18 ani în 20 ianuarie 2024, care sunt:
- exploratori învestiți;
- adolescenți înscriși în programul TLT [Teen Leadership Training]; raportul participanților din echipă trebuie să fie de maxim 1 TLT la 2 exploratori.
Programa de studiu pentru anul 2024 este:
IOSUA și JUDECĂTORI + comentariul asupra introducerii acestor cărți.
Următoarele pasaje NU fac parte din materialul de studiu, și nu se vor pune întrebări din ele:
– Iosua 12:7 până la Iosua 13:33;
– Iosua 15:1-12;
– Iosua 15:20 până la Iosua 19:49;
– Judecători capitolele 19, 20, 21.
Înscriere până în data limită de 15 octombrie 2023
Link înscrieri: http://tiny.cc/InscriereBE
Realizarea echipei de concurs:
– Fiecare echipă trebuie să fie însoțită de un ”antrenor” care nu joacă (el poate fi: instructor, pastor, părinte, ghid-asistent); ”antrenorul” este persoana care va forma, pregăti și însoții echipa pe toată perioada desfășurării proiectului;
– Fiecare echipă este formată din 3-7 membrii, repartizați astfel: (minim 2 – maxim 6) + 1 rezervă;
– Componența echipei nu se poate modifica de la o fază la alta a concursului (de aceea este nevoie de o rezervă).
– Pot exista mai multe echipe dintr-o biserică locală, atâta timp cât fiecare echipă are cel puțin patru membrii (care nu fac parte dintr-o altă echipă);
– Membrii echipei nu trebuie să fie neapărat din același club: echipa poate fi constituită din membri unor biserici apropiate;
– Fiecare ”antrenor” va înscrie echipa lui pe un formular online până în data limită de 15 octombrie 2023.
Desfășurarea concursului:
– Pregătiri preliminare: cu câteva săptămâni înainte, ”antrenorul” realizează cu echipa mai multe teste la tema concursului, își verifică cunoștințele și se pregătesc pentru concurs;
– Concursul se va desfășura, pentru toate echipele înscrise, în una din bisericile județului de care aparține fiecare, în același timp în toată țara: la aceeași dată și oră exactă. Celor înscriși li se vor comunica detaliile.
– Concursul se desfășoară pe echipe, realizate din minim 2 membri – maxim 6 membri + 1 rezervă; rezerva trebuie să fie pregătită și activă (rezerva poate lua locul unui membru al echipei: la pauza dintre întrebări sau în cazul unei îmbolnăviri ale unui membru al echipei); un membru al acestei echipe va fi ”căpitanul de echipă”, rolul lui este acela de a asculta sfaturile echipei și de a decide ce răspuns va fi scris pe foaia de răspuns.
– Cu ocazia desfășurării concursului, ”antrenori” vor fi repartizați la alte echipe decât echipa cu care s-a înscris. Acest ”antrenor” va puncta echipa unde a fost repartizat. Echipa are dreptul să conteste punctajul acordat, prin intermediul ”căpitanului de echipă”, urmând ca foaia cu răspunsul lor să fie înaintată – unui juriu care va decide punctajul care li se va acorda. Juriul este format din 3-5 membri aleși dintre: liderii de zonă, coordonatori locali și responsabili de la conferință.
– Timpul pentru desfășurarea concursului este în medie de 60-180 minute.
– La fiecare fază a concursului, obligatoriu toți participanții trebuie să fie îmbrăcați cu uniforma de tip A completă (cămașă albă cu embleme, pantalon sau fustă neagră, diagonală, cravata explo); Echipa care nu are echipament corespunzător va fi descalificată.
Etape pentru desfășurare:
ZONĂ = 21 ianuarie (trebuie să fie minim 2 echipe la acea întâlnire în acea zonă);
CONFERINȚĂ = 18 februarie, Craiova;
UNIUNE = sâmbătă, 16 martie, Stupini, BV
DIVIZIE = sâmbătă, 13 aprilie, Olanda
Toți mentorii înscriși pe grupul de whatsapp vor primi detalii: https://chat.whatsapp.com/JdzY7QYheH49GsjiknOSVn
Premiere:
Fiecare membru al echipei va primi câte o insignă cu nivelul câștigat și anul participării, astfel:
– Locul 1: este considerată echipa care obține cel mai mare punctaj, care este considerat ”punctaj de referință” ca ”nota 10” = primește insigna de culoare albastră. Tot pe acest loc se clasează și echipele care acumulează procentajul de 90-100 % din ”punctajul de referință”.
– Locul 2: este ocupat de toate echipele care acumulează procentajul de 80-90% din ”punctajul de referință”. Fiecare membru al echipei primește insigna de culoare roșie.
– Locul 3: este ocupat de toate echipele care au participat la concurs. Fiecare membru al echipei primește insigna de culoare verde.
Locurile 1 și 2 vor putea participa la faza pe conferință.
Echipele care vor câștiga locul 1 la faza națională, pot merge la faza pe divizie doar dacă la faza pe conferință au câștigat locul 1.
Iată cum s-a derulat faza națională a concursul din 2023 :
https://www.youtube.com/watch?v=IQqNK-8yIFI&t=2s&ab_channel=BenjaminStan pt Explo
Iată cum s-a derulat faza pe divizie a concursul din 2023:
https://youtu.be/7n4cnD7X5E8 pt Licurici